Tänka, Tänkte, Tänkt

Har tvättat idag, ett tråkigt måste. Men väldigt skönt när man har rena kläder:D

Funderade lite idag. Min fosterlillasyster fyllde 9 år förra veckan. Mamma och pappa skulle ha barnkalas för henne på Andy's lekland i lördags. Dom bad mig att följa med som extra "barnvakt" :p då dom inte visste ifall det fanns några föräldrar som skulle stanna kvar där. 

Jag är ju en ganska speciell människa, dom som känner mig vet. Ser inte ut som alla andra (privat) lite mer smink än vad andra har, lite annorlunda kläder, speciella örhänge. You know the drill:p 
Så jag vandrade in där med 6 barn (inklusive min fosterlillasyster), massor av folk skall tilläggas, och alla som satt där och pratade samtidigt som att dom kollade sina barn som lekte för fullt, vände på blickarna när jag gick förbi. Den första tanken jag fick var "oh shit, sluta titta på mig, vill inte!!" Den andra tanken jag fick var "men herregud, har inte folk bättre vett än så?"

Men sedan efter många dagars funderande över denna situationen var, är det verkligen dom människorna som tittade på mig som har fördomar eller är det jag? Dom kunde ju lika gärna tittat på mig och tänkt "wow, vilken modig tjej" eller "oj, vad söt hon är". Då är det ju inte så smart av mig att ha förutfattade meningar om vad dom tycker. Hur ska jag kunna veta det? Jag tittar väl också om det kommer någon som ser annorlunda ut. 

Finns det då människor som tittar på andra med en negativ uppsyn, så är det ju deras problem. Eller hur?! 
Egentligen borde vi ju inte döma någon utan att veta. Men av någon anledning gör man det ändå. Varför?!
Är det för att vi själva känner att vi inte duger till? Är det av avundsjuka?

Jag har inga svar, absolut inte. Men, jag vet däremot att jag ska försöka låta bli att vara osäker på mig själv och hur jag ser ut. För egentligen så är det den enda anledningen till att jag reagerar.





Låt ingen få dig att känna dig ovärdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0