Söndag och Måndag.. Stolt!!

Söndag!
Igår när jag vaknade hade mitt internet dött, igen. *suck*
Så jag satte mig i soffan med en god frukost och kollade på tv halva förmiddagen.. skööönt!!

Så smått märkte jag hur ångesten började smyga på.. kände med en gång att det antagligen berodde på att jag inte var nöjd med hur det såg ut i lägenheten. Tyckte det var skitigt. Det såg inte hemskt ut, men jag var ändå inte nöjd.
Det första jag kom att tänka på var att jag skulle sitta kvar i soffan och försöka ta de lugnt. Kanske ta ngt ångestdämpande. Men, ett STOOORT men, sen vände tankarna. Jag fick en snabb insikt. Om jag nu inte är nöjd med hur det ser ut i mitt hem, är det då inte bättre att göra ngt åt det än att sitta och må dåligt över det?!
JO! Det är en mycket bättre idé!! Precis så snabbt som den tanke flög på, flög jag upp ur soffan och började städa. Var fruktansvärt trött och seg, kände hur orken försvann. Men jag fortsatte ändå, jag tänker inte ge upp!!
Städade nästan hela lägenheten, så otroligt stolt över mig själv att jag faktiskt fixade det!

För att ta sig igenom ngt som jag gör, är som ett krig med sig själv. Man får kämpa, kämpa och kämpa vidare. För tillfället så ser mitt liv ut så. Jag kämpar för att ta mig igenom varje dag, ibland är det lätt och ibland otroligt svårt. Men jag är så otroligt motiverad och inställd på mitt mål, så att kämpa gör jag gärna. För i slutändan kommer det vara värt mödan. Jag tänker vinna detta krig!!

Måndag!
Steg upp 05:45 *woohoo*, satte igång kaffe och tog fram frukost till mig och syrran. Pigg som *pip* och kunde knappt vänta på att påbörja dagen. Tog det väldigt lugnt, käkade min frukost och drack kaffe. Ut på balkongen för att ta en morgon-cigg. Därefter var det bara att bli klar för att sedan bege mig till praktiken!
Var en helt underbar dag på förskolan. Alla barn var hur gulliga som helst och vi hade det jättebra. Personalen bad mig även att jag skulle hjälpa dom att baka en kladdkaka på torsdag, med några barn, för dom ska fira alla <3 dag då. Så istället för att vara där mellan 9-13 så ska jag vara där mellan 8-12 på torsdag!

Har även haft en mysig dag med syrran. Vi lagade mat ihop. Det blev rösti, kycklingfilé och wokgrönsaker *mums*. 
Medan vi åt så tittade vi på "50 first dates". Så underbar film. Helt klart en av de vackraste och mest romantiska filmerna jag har sett!! 

Imorrn bär det av till veterinären med Nikki, hon ska kastreras. Orkar inte med hennes löp mer :p
Nu ska jag slänga mig i soffan och ta det lugnt innan jag ska lägga mig!!

Tata!!

<----- Weirdo!! :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0